5 dobrých věcí, které pro své zdraví můžete udělat hned

kohoutek.jpg

Zdroj: sxc.hu

Sladíme, solíme, kouříme, pijeme a ani sportu toho příliš nedáme. Při výčtu nešvarů, které pácháme na svém zdraví, často propadáme pocitu, že jakákoli změna nemá smysl. Omyl. Přinášíme pět zdraví prospěšných věcí, které pro sebe můžete udělat hned

Reklama, která pomáhá

1. Studenou sprchou proti depresi

Po náročném dni není nic příjemnějšího, než si dát teplou sprchu nebo vanu. Ovšem představa studené sprchy po ránu už v nás zase tak libé pocity nevyvolává. Jenže právě studená sprcha s sebou přináší řadu pozitiv: posiluje imunitu a zlepšuje krevní oběh, zrychluje metabolismus, zmírňuje deprese a v neposlední řadě prohlubuje dýchání. Nemusíte zrovna hned skákat do ledové řeky vedle domu – prostě zkuste zahájit den lehkým pootočením kohoutku směrem ke studené vodě.

2. Jednodenní detox

Při slově detoxikace polívají mnohé milovníky dobrého jídla mrákoty. Představa, že by si měli několik dní odpírat oblíbené pochoutky nebo nejíst vůbec, je pro ně zkrátka nepřijatelná. Jenže, není detoxikace jako detoxikace a pravdou je, že krátkodobé odlehčení tělu, zvláště po dlouhé zimě, vám může jedině prospět. Jak na to? Stačí dopřát si jednoduše jeden den pouze zdravé jídlo, jako je rýže, obiloviny a samozřejmě syrová či vařená zelenina. A vzdát se pro jednou masa, pečiva, a sladkostí. Ačkoli u toho rozhodně nebudete trpět hladem, vaše tělo se vám bohatě odmění. Budete se cítit lehčeji a odpočatěji.

3. Zlatá chůze

Sedavé zaměstnání a časté jízdy autem ani zdaleka nepokrývají denní porci zdravého pohybu. Před blížícím se létem ovšem nemusíte hned pořizovat běžeckou výbavu nebo kupovat permanentku do fitness centra. Místo toho zkuste vyměnit výtah za schodiště a všude kde je to možné také auto za vlastní nohy. Chůze je vynikající a pro člověka nejpřirozenější způsob pohybu, při kterém navíc svalová aktivita podporuje tvorbu „dobrého“ cholesterolu HDL. Tělo zároveň snižuje produkci inzulinu. Nejen že tedy něco uděláte pro své svaly, ale zároveň zabráníte kornatění cév a snížíte riziko onemocnění cukrovkou. Pro případ, že jste kuřáci, můžete se navíc radovat z faktu, že chůze snižuje chuť na cigarety.

4. Udělej to hned

Jistě máte na svém seznamu nevyřízených věcí takové, které stále odkládáte. Většinou přitom nejde ani tak o úkoly extrémně nepříjemné ani časové náročné, ale prostě „otravné“. Časem se ovšem tyto věci kupí, seznam narůstá a člověk má pocit, že ho nepříjemnosti doslova zavalují. Zkuste proto jeden den udělat právě tři takové věci, ať už jde o vyřízení nepříjemného telefonátu nebo třeba opravyu domácího spotřebiče. Uvidíte, že se pak budete cítit mnohem lépe.

5. Radost z práce

Duševní hygiena a dobrá nálada představují nedílnou součást našeho zdraví, mimo jiné přispívají výrazně také k naší dlouhověkosti. Ale co když děláte práci, která vás vůbec nebaví? Nezoufejte. Stačí si denně vyčlenit aspoň půl hodinky jen sám pro sebe a naplnit ji činností, která vám přináší opravdovou radost. Pocity štěstí ať už naplněné kreativní prací, sledováním fotbalu nebo například čtením  nás totiž „dobíjejí“ a vyvolávají v nás libé pocity, které se samozřejmě promítnou i do našeho zdraví.

Autor: Alena Novotná

Reklama, která pomáhá