DETOX - jak pokročit dál k harmonii těla a duše (2.díl)

girl.jpg

Zdroj: pixabay.com

V prvním díle jsme vás seznámili jak je důležité při detoxikaci začít s pitným zežimem. Aby byl celý proces uzavřen, harmonizujte vaši očistu těla s očistou duše. Přes zdravou stravu až po absolutní relax - v tomto díle.

Reklama, která pomáhá

6. Od pití ke správné stravě

Abyste své tělo zbavili škodlivých látek, udělejte také změny v jídelníčku. Je třeba se zcela vzdát polotovarů, příliš zpracovaných potravin a nahradit je zdravějšími alternativami.
Rovněž je třeba vynechat rafinovaný cukr. Ať už v nápojích, sladkostech nebo jiných potravinách. Chuť na sladké zažeňte čerstvým ovocem.

7. Stravu kombinujte také podle obsahu vitamínů

Některé vitamíny nám také mohou pomoci odstranit z těla škodlivé látky. Jsou to zejména A, C a E. Všechny tři jsou známé jako antioxidanty a současně pomáhají chránit buňky a zbavovat tělo toxinů.
- vitamín A - hledejte ho hlavně v karotce, špenátu, brokolici, meruňkách, melounu a mezi živočišné zdroje patří játra, mořské ryby a mléko.
- vitamin C - nachází se obzvláště v čerstvém ovoci a zelenině. Nejbohatším zdrojem jsou višně, všechny citrusy, jahody, papája, kiwi, černý rybíz, jablka, ze zeleniny pak brambory, brokolice, kyselé zelí a rajčata. Z jiných zdravých plodů jsou to šípky. Pijte šípkový čaj.
- vitamín E - získáte ho například ze slunečnicových semen, lískových ořechů, pšeničných klíčků, mandlí, ale zdrojem je i žloutek, olivy či fazole.

8. Spánek největší léčitel

Můžete užívat všelijaké zázračné koktejly na detoxikaci, ale pokud si nedopřejete dostatek spánku, příliš si nepomůžete. Důležitým faktorem ke zdravému a štíhlému tělu je spánek. Víte jak spánek souvisí s hubnutím? Vědecké výzkumy potvrdily, že lidé, kteří se ochuzují o noční spánek, mívají vyšší sklony k tloustnutí. Nedostatek spánku znamená sníženou energii, zpomalený metabolismus, vyšší chuť na nezdravá a kalorická jídla.
Dostatek spánku vám tedy navrátí potřebnou energii a pomůže zhubnout. Neokrádejte se o noční odpočinek. Naopak dbejte na to, abyste spali dost a kvalitně.

9. Bez pohybu se nehnete z místa

Pohyb je další zásadní složkou detoxikace a celkově zdravého životního stylu. Zda to bude rychlejší procházka po dobu 30 minut nebo si půjdete zaběhat, zda zvolíte hodinu jógy nebo návštěvu fitness je jen na vás. Důležité je pohybovat se pravidelně a najít si takový typ cvičení, který vás bude bavit. Připomínáme pár pozitiv pravidelného pohybu - zrychlený metabolismus, lepší trávení, odplavení škodlivin z těla, více energie a štíhlejší tělo. Už jen pro se vyplatí překonat lenost.

10. Už jste zkusili SPA?

Detoxikace není jen o správné stravě a očistných koktejlech. Organismu pomůžete zbavit se toxinů i díky koupeli, sauně či masážím.
Detoxikační koupel - měla by trvat minimálně hodinu. Tělo potřebuje čas, aby se přes pokožku zbavilo nahromaděných toxinů. Kromě toho během koupele těla absorbuje z vody výživné látky. Pro tento účel se do koupele doporučuje přidat sůl z Mrtvého moře, jedlou sodu (změkčí vody a neutralizuje chlor) a můžete přidat kapku kvalitního přírodního oleje (olivový či mandlový). Tuto koupel absolvujte jednou týdně.
Masáž - v neposlední řadě si během očistné kúry naplánujte masáže u zkušeného maséra. Díky pravidelným masážím se vaše tělo rychleji zbaví škodlivých látek a zrychlí váš metabolismu.
Sauna - díky pocení se z těla také odplavují toxiny, proto se saunování doporučuje jako pomocník při detoxikaci.

Reklama, která pomáhá