Jiřina Červenková: Na Dobrou Věc klikám denně

knihcentrum-jirina-cervenkova.jpg

Internetový obchod s knihami Knihcentrum.cz patří mezi dlouhodobé partnery projektu Dobrá věc.  Do dětských domovů a nemocnic už od něj zamířilo více než sto knih, na které naši příznivci "naklikali". Jiřina Červenková, která se v Knihcentrum.cz specializuje na online marketing, dělá dobré věci ráda. Proto také knihy pro potřebné ráda sama balí a odesílá.

Reklama, která pomáhá

Co pro vás znamená pojem "společensky odpovědná firma"?
Společensky odpovědná firma, dle mne, má zájem budovat si dobrou pověst a získávat důvěru lidí, kteří pro ni pracují a především jejích zákazníků, kteří očekávají od dané společnosti kvalitní služby či výrobky. Pak zaměstnance práce baví, dělají ji s radostí, dobře a zákazníci se rádi vracejí, jelikož jsou spokojení. Důvěra je základ všeho.

Patří mezi společensky odpovědné firmy i Knihcentrum.cz? A jestli ano, jak se to projevuje?
Myslím, že ano. Nemohu hovořit za ostatní kolegy, zaměstnance naší společnosti, ale já svou práci vykonávám s radostí, naplňuje mne, cítím se dobře ohodnocena a to má vliv na mé výsledky a pak logicky na spokojenost zákazníků. Jako společnost neustále pracujeme na zlepšování našich služeb, aby byli zákazníci co nejvíce spokojeni a vraceli se k nám.

Podporuje vaše firma dobročinné aktivity?
Ano, podporujeme. Sponzorujeme různé dětské domovy nebo dětská oddělení v nemocnicích. Věnujeme především knihy, které mohou dětem či pacientům zkrátit dlouhou chvíli či rozšířit znalosti.

Přispíváte na dobročinnost i vy osobně? Jestli ano, jak?
Krom toho, že osobně i za naši společnost denně „klikám“ na Dobrou věc, snažím se pomoci i jinak. Humanitární organizaci Adra pravidelně věnuji vytříděné oblečení nebo hračky, v případě nutnosti daruji hygienické potřeby nebo drogistické zboží, záleží na dané situaci. Pokud se ptáte na finanční podporu, v tom jsem kapku zdrženlivější, ale pokud je vyhlášena sbírka nebo dobročinný pořad v TV, který vyzývá např. k zaslání SMS, ráda takto přispěji. A všeobecně na ulici neumím říkat ne, když jsem oslovena, vždycky daruji.

Kde je podle vás největší potřeba pomoci neziskového sektoru?
Pomoci je třeba mnoho. Ani to nejde vše vyjmenovat. Postiženým lidem, dětské onkologii, na výzkum, maminkám v nouzi, při živelných katastrofách, dětem v Africe, všude je třeba stále pomáhat. Nemyslím si, že něco z toho je víc důležité. Jsou lidé, kteří žijí v přepychu a na druhé straně jsou ti, kteří nemají co jíst, kde bydlet. Jeden bere miliony za to, že např. kope do kulatého míče (i když mám fotbal ráda), druhý žije v bídě, bez domova nebo umírá na nevyléčitelnou nemoc.

Který dobrý skutek vás nejvíc zaujal?
Nejvíc? To tak nelze říci. Oceňuji všechny dobré skutky. Skvělá je práce Venduly Svobodové, Simony Krainové, projekt Dobrý anděl. Ze zahraničních hodně přínosný projekt OSN a dobročinnost herečky Angeliny Jolie. Tak by to mělo být. Je toho spousta. Oceňuji vše bez rozdílu.

Co si myslíte o projektu Dobrá Věc?
Dobrá Věc je prostě dobrá věc. Moc se mi líbí tato myšlenka „klikání“ a jsme velice rádi, že u toho můžeme být, pomoci svým malým dílem. Máme radost, že potěšíme hezkou knihou  tam, kde je zapotřebí, ať už je to v danou chvíli kdekoli. Maminkám v nouzi, dětem v nemocnici nebo v dětských domovech.

Kolik knížek jste už do něj věnovali?
Tak teď jste mne překvapili, nepočítáme to na kusy. S projektem Dobrá Věc spolupracujeme asi tři roky, určitě se dostaneme přes stovku knih. Ale to není podstatné. Důležité je, že knihy se dostanou skutečně tam, kam mají a udělají radost, podpoří děti ve čtení, vykouzlí úsměv na tvářičce nebo pohladí po duši.

Jaká knížka je vaše nejoblíbenější a proč?
Teď se možná zasmějete, ale moje nejoblíbenější kniha je O letadélku Káněti. Přečetla jsem ji mnohokrát v dětství a několikrát synovi. Nyní mám období, kdy čtu hodně satiru nebo fantasy.

Jak si Knihcentrum.cz vede ve srovnání s ostatními obchody?
Řekla bych, že slušně, ale to je více otázka asi na naše zákazníky. Konkurence je veliká a obstát na knižním trhu není jednoduché. Proto se snažíme stále zlepšovat své služby, rozšiřovat sortiment, pracovat na sobě. Neusnout na vavřínech. Je stále co zlepšovat…

Prodáváte i elektronické knihy. Jak se tento trh vyvíjí, není klasická kniha na vymření?
Ano, samozřejmě prodáváme i e-knihy, již druhým rokem. E-knižní trh se vyvíjí pomalu, ale o to pečlivěji. Je třeba si najít své spokojené zákazníky, tak jako u papírových knih. Mnohokrát jde o přechod z papírové knihy na e-knihu, ale nemyslím si, že klasická papírová kniha je na vymření. Je to prostě klasika, která tady vždy bude s námi. Vůně nové knihy při listování, otáčení dalšími stránkami, přirozený projev tištěného písma na papíře, to prostě nevymře. Taky si kupuji e-knihy do mobilu, samozřejmě v našem e-shopu, ale čtu je jen ve vlaku, abych zkrátila čas. Doma si vytáhnu klasickou papírovou knihu, zabořím se do křesla a užívám si to. Nečichám k mobilu, ke knize ano.

Co byste vzkázala příznivcům Dobré Věci?
Děkujeme za to, že si uděláte čas a klikáte - klikejte prosím dále. Můžete být klidní, že knihy se dostanou právě tam, kam mají, jelikož je sama balím a odesílám ;-)

Děkuji za rozhovor.

Autor: Zbyněk Vičar

Reklama, která pomáhá